Lietuviai nesiunčia siuntų tik prieš saulėtekį

savitarnos terminalaiLietuvos gyventojai siunčia ir atsiima siuntas 22 valandas per parą. Nors laikrodžio rodyklei sustojus ties 2 valanda po vidurnakčio, siuntimo ir atsiėmimo veiksmai sustoja, nuo 4 val. ryto procesas tęsiasi. Tokius duomenis atskleidė tarptautinės logistikos ir siuntų bendrovės „Omniva“, Lietuvoje valdančios savitarnos siuntų terminalų tinklą bei teikiančios kurjerių paslaugas, statistika.

„Dar prieš kelerius metus Lietuvoje visi buvo įpratę gauti popierinį pranešimą į pašto dėžutę, tuomet eiti į pašto skyrių ir stovėti ilgose eilėse, todėl siuntos atsiėmimas buvo gana sudėtingas procesas su aiškiu jam skirtu paros metu: darbo valandomis. Dabar galimybė siųsti ir gauti siuntas visą parą tapo ne privalumu, o būtinybe, kurią labiausiai yra įvertinusios prekybos įmonės“, – teigė Simonas Bielskis, „Omniva“ direktorius Lietuvoje.

Pasak didžiausios interneto parduotuvės Lietuvoje „Pigu.lt“ generalinio direktoriaus Dainiaus Liulio, bendrovės duomenys rodo, kad perkantys mažesnių išmatavimų prekes dažniausiai pasirenka prekių pristatymo būdą – į „Omniva“ terminalus. „Manau, jog artimiausiu metu savitarnos siuntų terminalai taps populiaresni už atsiėmimą pašto skyriuose ir per juos bus išplatinta apie 15 proc. visų mūsų užsakymų“, – sakė jis.

„Pigu.lt“ pirkėjai internetu įsigytas prekes iki 30 kilogramų gali atsisiųsti per „Omniva“ savitarnos siuntų terminalus. Per juos gyventojai siunčia daiktus, telpančius į trijų dydžių spinteles: S, M ir L. Į didžiausią siuntą telpa ne mažesnis nei rankinio bagažo išmatavimus atitinkantis lagaminas, o mažiausio dydžio siuntiniu gyventojai dažniausiai siunčia kvepalus, kosmetiką, mobiliuosius telefonus, plaukų džiovintuvus ir kitą smulkią techniką.

„Lietuvių įpročiai keičiasi lėčiau nei latvių ar estų. Pavyzdžiui, Estijoje naudojimasis savitarnos siuntų terminalais yra gerokai aktyvesnis – maždaug 3 kartus daugiau jų renkasi siuntimą per terminalus. Tačiau šį birželį Lietuvoje savitarnos siuntų apimtys išaugo daugiau nei 5 kartus, palyginus su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu“, – teigė S. Bielskis. Jis pridūrė, kad nors daugiausiai siuntų per savitarnos terminalus išsiunčiama į didžiuosius Lietuvos miestus, pastaruoju metu jų daug atsisiunčia Marijampolės ir Mažeikių gyventojai, pirkę internetu. Tai rodo, kad mažesnių miestų gyventojai ima dažniau naudotis el. prekybos paslaugomis, išbandydami modernius siuntimo būdus.

„El. parduotuvių klientai tikisi gauti prekes greitai ir patogiai vos kelių mygtukų paspaudimu, todėl pastebime, kad siuntų savitarna pasinaudoja vis daugiau mūsų vartotojų. Jie renkasi šį būdą dar ir dėl to, jog gali atsiimti prekes bet kuriuo metu visą parą, be to, siunčiant savitarna niekada nebūna eilių“, – kalbėjo D. Liulys. Jis pridūrė, kad lietuviai aktyviausiai apsiperka internetu kiekvieno mėnesio 12-18 dieną, kuomet, tikėtina, gauna avansą ar darbo užmokestį. Šiomis dienomis pardavimai paauga apie 20 procentų, palyginus su to paties mėnesio kitomis dienomis.

Apie „Omniva“ Lietuvoje:

„Omniva“ yra šį pavasarį pristatytas naujas prekės ženklas, visose trijose Baltijos šalyse ir užsienio rinkose pakeitęs „Eesti Post” priklausančių logistikos paslaugų ir verslo operacijų įmonių prekės ženklus. Lietuvoje „Omniva“ tapo devynerius metus rinkoje veikianti logistikos paslaugų bendrovė „Unipakas“ ir jos valdomas „Post24“ savitarnos siuntų tinklas, kurie šių metų pradžioje buvo apjungti į vieną bendrovę.„Omniva“ Lietuvoje teikia skubių siuntų, smulkių krovinių pervežimo ir savitarnos terminalų siuntų paslaugas, taip pat kompleksinius logistikos sprendimus. Šalyje dirba apie 100 darbuotojų.